Chceme-li se my lidé uživit, obvykle hledáme nějakou práci. Protože není mnoho těch, kdo by byli na celý zbytek života zajištěni jenom díky dědictví nebo dejme tomu nějaké finanční výhře značné velikosti. Musíme prostě dělat něco pro ostatní lidi a nechávat si za to platit, abychom pak měli prostředky na svoji vlastní existenci.
Práci tedy potřebujeme ale protože je každý z nás jiný, je logické, že každý hledáme specifické uplatnění, práci, která co nejlépe odpovídá našim podmínkám a možnostem. Jeden dělá to, jeden zase ono, a jeden třeba také podniká přes internet. Tedy s něčím přes internet obchoduje. A to třeba i ve vlastním e-shopu. Proč by také ne?
Ale někdy takový člověk ve svém internetovém obchodě spíše obchodovat chce, než aby v něm reálně obchodoval. Někdy se totiž taková nabídka nesetkává s takovou odezvou ze strany internetové veřejnosti, jakou by si provozovatel internetového obchodu představoval, a pak je takové podnikání spíše k zlosti než k potěšení. Protože není-li o podobný web projevován dostatečný zájem, je jasné, že se na něm moc nevydělá. A někdy se tu nevydělá vůbec nic.
Není pochopitelně žádoucí, aby e-shopy neměly dostatečnou návštěvnost a potýkaly se tak s nedostatkem zákazníků a příjmů, ale stává se to. A docela často. Protože konkurentů je na internetu mnoho, a ne všem přeje stejně osud nebo internetový vyhledávač.
Když chce být někdo úspěšný, potřebuje zkrátka, aby měl na svém webu dost návštěvníků. Jinak se neuživí. Jenže o takové návštěvnosti rozhodují internetové vyhledávače podle svých kritérií. A tak má spousta internetových obchodníků problémy. Protože se všechny e-shopy nevejdou mezi tím předkládaným veřejnosti vyhledávači na přední pozice, a kdo není vpředu, nebývá nalezen.
A jak se na optimální pozici ve vyhledávačích dostat? Často jedině s pomocí SEO pro Shopify nebo SEO pro Shoptet. Tedy s pomocí optimalizace pro internetové vyhledávače, která dokáže posunout e-shopy ve vyhledávačích na ideální místa. Kde už si je zákazníci bez potíží najdou.