V současnosti je konkurence mezi maloobchody skutečně hodně veliká. Musí totiž bojovat nejen mezi sebou, ale také s velkými nadnárodními obchodními řetězci. Proto je potřeba využít každé, byť i sebemenší výhody. Více než vhodné je zaměřit se na výlohu, která v podstatě funguje jako reklamní poutač. V případě, že ji budete mít kvalitní, můžete očekávat, že k vám přijde více lidí. Nebudete-li se však o výzdobu výlohy starat, určitě to naopak poznáte na odlivu zákazníků.
Čistota
Čistota je nejen základ zdraví, ale také dokáže zvýšit prodeje, a to se týká hlavně výloh. I když ty můžete mít vyzdobené na jedničku s hvězdičkou, stačí nějaká ta čmouha a je po prezentaci. Zákazníci jsou vnímaví a všimnou si každého detailu. Ne, že by malé ušpinění mělo nějak výrazný vliv na prodeje, ale nevypadá to dobře ani reprezentativně, což by rozhodně neměl být váš cíl. Proto je vhodné sklo výlohy pravidelně kontrolovat a minimálně jednou, ale spíše dvakrát denně ho čistit.
Roční období
Určitě je více než vhodné upravit výlohu podle momentálního ročního období. Určitě nevypadá příliš dobře, když máte velikonoční výzdobu ještě v srpnu a sněhuláci na jaře také za sklem nebudou vzbuzovat příliš nadšení. Zde je vhodné si vše dobře naplánovat a už mít výzdobu připravenou předem, a to na všechna roční období. Nemusíte každým rokem kupovat nové ozdoby, ale pokaždé byste je měli rozmístit trochu jinak. Menší obměna totiž nikdy nemůže uškodit. Pokud si nejste jisti svými aranžerskými schopnostmi, najměte si někoho, kdo tento druh práce ovládá lépe než vy. Nemusí se rovnou jednat o profesionála, ten by koneckonců byl příliš drahý, ale o někoho z vaše okolí, o kom víte, že má na aranžování a design talent.
Vzhled výlohy vašeho obchodu vám sice nezajistí, že budete úspěšní, ale rozhodně vám může znatelně uškodit. Nejhorší je nemít výzdoby za sklem vůbec.